domenica 29 novembre 2015

PANI CUNZATU - armando carruba -

Ppi l'amici siciliani ca sunu munnu munnu, comu simenza d'amuri, ppi nun scurdarisi 'u piaciri 'i manciari - 'U PANI CUNZATU - eccu 'na ricetta... ohu poi ccu voli ppò mettiri e livari chiddu cavoli ah?
Si vò manciari forti e sanu, mancia pani sì ... ma sicilianu!

'Ngridienti ppi 4 cumpari:
* 1 kg 'i pani... e facemu 1 kg e menzu
* pumadoru maturi e citrigni
* furmaggiu a piaciri
* anciovi salati
* ògghiu
* sali, origunu, pipi (o peperoncino)

Ci voli 'nu beddu pani cauru cauru, megghiu di granu duru e di casa. Tagghiallu a mitati 'i chiattu, e 'nté ddu' mezzi  cco' cuteddu farici surchi e spruvulazzarici 'i supra ògghiu senza risparmiu e anticchia 'i sali.
Fattu chistu, si ci juncinu autri 'ngridienti a fantasia e piaciri: pumadori maturi, furmaggiu, anciovi salati, sichitannu origunu (nun ha mancari) pipi o peperoncinu. Si juncinu 'i ddu' mitati e si schiacciunu forti forti, accussì 'u pani s'assuppa tuttu l'ògghiu, a' fini tagghiari a pezzi e di unni vegnu.... 
'U vinu chiddu ddo' Signuruzzu, russu e ju ci sugnu sempri ah?  


Per gli amici siciliani sparsi un po' per il mondo, come semenza d'amore, per non dimenticare il piacere di mangiare 'u pani cunzatu (pane condito) ecco una ricetta - ognuno può mettere delle varianti naturalmente.
Si vo' manciare forti e sanu, mancia pani sì ... ma sicilianu

Ingredienti per 4/5 persone
kg 1 di pane (e facemu un chilu e mezzu vah!), pomodori maturi e sodi, formaggio a piacere, alcune acciughe salate, olio, sale, origano, pepe (o peperoncino).

Occorre procurarsi del buon pane caldo, meglio se di grano duro e casereccio. Tagliarlo a metà nel senso orizzontale, fare su entrambe le parti dei profondi solchi con il coltello e condire con abbondante olio e un po' di sale. Questa è la base alla quale si possono aggiungere altri ingredienti, secondo il proprio gusto e la propria fantasia: pezzetti di pomodori maturi, di formaggio, di acciughe salate, nonchè origano, pepe o peperoncino. Mettere le due metà l'una sull'altra e schiacciarle forte in modo che l'olio penetri in tutto il pane, poi tagliare a pezzettoni e servire.

Nessun commento: