giovedì 19 giugno 2014

mare siciliano a tavola

MARI SICILIANU A TAVULA CUNZATA

RISU CHI VONGULI

Méttiri i vònguli 'nta 'na pignata ccu tanta d'acqua quantu nni giuva ppi còciri 'u risu. Quannu su' aperti, livàrili dì scorci e cca' pacitta passari l'acqua 'nta 'na tirrina.
'Nta 'na cazzalora fari un suffrittu cu ògghiu, spigghia d'àgghiu, menza cipudda 'ffiddiata, putrusinu tagghiuzzatu finu finu, e quannu è rusulatu per beni, juncìricci i vònguli nisciuti dì scorci, 'na spurvirata 'i spezzi e 'na picca dill'acqua sarvata (stari attenti a nun smòviri 'u risettu, unni ci ppò 'ssiri cocci di rina).
Dopu 'na para 'i minuti, mittìricci a còciri 'u risu, juncénnuci sempri l'acqua sarvata chi cci coli.
Assaggiari si è giustu; si ppò puru jùnciri carchi cucchiarata 'i salsa 'i pummadoru.

RISOTTO CON LE VONGOLE

Mettere le vongole in una pentola con tanto di acqua quanto ne giova per cuocere il riso. Quando sono aperte, toglierle dai gusci e pian pianino versare l'acqua in una terrina.
In una casseruola fare un soffritto con olio, spicchi d'aglio, mezza cipolla affettata, prezzemolo tritato molto fine, e quando è rosolato per bene, aggiungervi le vongole tolte dai gusci, una spolverata di pepe e un pò dell'acqua conservata (stare attenti a non agitare la posatura, dove può esserci qualche granello di sabbia).
Dopo pochi minuti, mettervi a cuocere il riso, aggiungendo sempre l'acqua conservata che occorre.
Assaggiare se è giusto; si può anche aggiungere qualche cucchiaiata di salsa di pomodori.

Nessun commento: