U fidanzamentu di anni e anni fa in Sicilia, era fattu di procedure che ppi ssì o ppi forza dovevano essere rispettate! Era impensabile che ddu picciotti, putissunu farisi ziti ufficialmenti senza ca 'u babbu e la mamma nun sapissunu nenti e senza 'u missaggeru.
'Stu furnituri di ziti, puteva 'ssiri masculu o fimmina e 'u compitu so' era chiddu da fari tramite tra i famigghi dde' picciotti. Certi voti era 'u stissu messaggeru a pigghiari l'iniziativa, proponendo, solitamente alla famigghia dda' picciotta schetta, se era disposta a qualchi zitata: In caso di sì, 'u paraninfu, ca già aveva avuto cuntatti ccu quarchi pritinnenti, videva di soddisfari l'esigenzi dda picciotta e dda famigghia.
Si purtava 'e stiddi la valenza fisica, l'onestà, 'a vuluntà 'i travagghiari ddo' picciottu, si mittevanu avanti le condizioni economiche, si parrava di tempi necessari ppo' matrimoniu.
Solitamente a famigghia dda' picciotta dumannava quarchi simana di tempu, ppi riflettiri e valutari 'a cosa e ppi pigghiari eventuali informazioni supra 'u picciottu e da ssò famigghia.
Quannu vineva data 'a risposta affermativa 'o missaggeru, si organizzava 'a "canuscenza".
In questa prima occasione si riunivano sulu i parenti cchiù stritti e i ddu picciotti putevanu stari assittati unu vicinu all'autru, "a distanza 'i sicurezza" e quasi muti, mentri i granni puntualizzavanu tutti gli aspetti dda' facenna. Se entrambe le famigghi si truvavanu d'accordu e i picciotti "si piacevanu", il fidanzamento veniva confermato e le mamme, 'u jornu dopu,jevunu in casa in casa, dai parenti e dai vicini, ppi dichiarari "la zitata ufficiali".
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